KREATIVNE STRATEGIJE: POČETNICA
Autor: vanja škrobica, 2. 10. 2016.
Multimedijalna edukativno-umjetnička instalacija kolektivnog autorstva.
3. modul projekta “Kreativne strategije” Andreje Kulunčić
4.10.predavanje i projekcija u 19 sati
(Galerija umjetnina, ciklus predavanja Konteksti)
5.10. otvorenje izložbe u 19 sati
Trajanje izložbe: 5 - 27. 10.
6.10. Radionica angažirane umjetničke prakse
od 10h do 14h
Voditeljica: Andreja Kulunčić
7.10. Radionica direktne demokracije za srednjoškolce
u 11 sati
Voditelji: Zdravko Popović i Bruna Nedoklan (grupa Direktna demokracija u školi)
„Početnica“ je multimedijalna umjetničko-edukativna instalacija kolektivnog autorstva I 3. modul projekta Kreativne strategije Andreje Kulunčić. Istodobno funkcionira i kao alat interakcije koji sadrži pojmovnik, kartu svjetskih primjera promjena, zbirku angažiranog video-materijala, arhivu dosadašnjih radničkih borbi i literaturu iz područja direktne demokracije, sindikalizma, feminizma, teologije oslobođenja, prava na grad, održivog življenja i angažirane umjetnosti. Paralelno s pokretnim elementima u prostoru, tzv. toolkit, „Početnica“ postoji i na internetu.
U okviru projekta, koji je početno sufinanciran od strane kustoskog kolektiva WHW-a i Udruge MAPA, na suradnju su bili pozvani grupa Direktna demokracija u školi i Novi sindikat te organizacije poput Baze za radničku inicijativu i demokratizaciju (BRID), Ženske fronte za radna i socijalna prava, Feminističkog fronta, Zelene mreže aktivističkih grupa (ZMAG) i Prava na grad. Osim navedenih grupa, u stvaranju početnice zajedničkog djelovanja sudjelovali su povjesničarka umjetnosti Irena Bekić i teolog Branko Sekulić. Za prostorno oblikovanje toolkita zaslužna je arhitektica Mirna Horvat, dok je grafičko oblikovanje toolkita osmislio dizajner Luka Juras. U 2015. I 2016. godini glavni suradnici ostali su grupa Direktna demokracija u školi, a za dizajn novih dijelova Početnice zaslužan je Dejan Dragosavac Ruta. Koordinatorica projekta je Martina Kontošić.
Kako bi se potaknulo umrežavanje i zajedničko djelovanje različitih organizacija i pojedinaca u polju socijalne borbe, kao i širenje njihovih znanja i vještina među onima koji nisu bili u prilici susresti se s takvim idejama (npr. većinom srednjoškolskih učenika), na drvenim pločicama izrađene su početnice zajedničkog djelovanja. Cilj svake početnice je da razumljivim opisima ponudi osnove različitih područja u kojima se radi na društvenim promjenama, a o kojima se ne govori dovoljno ili se govori površno u sustavu obrazovanja i u medijima.
U „Početnicu“ su uvrštene i knjige s tematikom povijesnih okolnosti i društvenog konteksta odabranih područja te su na pločicama ukratko opisani najvažniji dijelovi svake knjige i važnost autora. Izabrani članci tiskani su u potpunosti, s vizualno izdvojenim ključnim dijelovima teksta.
Doprinos edukativnom alatu je i Karta svjetskih primjera promjena tiskana u više primjeraka namijenjenih dijeljenju posjetiteljima, na kojoj su prikazani neki od globalnih primjera društvenih borbi iz prošlosti i sadašnjosti koji su za ciljeve imali uspostavu društva koje bi svim svojim članovima radilo na korist te dokinulo velike socioekonomske razlike. Svojom masovnošću i dosezima borbe služe kao inspiracija i poticaj drugim pokretima i zajednicama.
Dijelom „Početnice“ je i video „Što je meni naša borba dala?“ snimljen kroz 2014. i 2015. u namjeri prezentacije različitih ishoda radničke borbe. O svojim iskustvima govore sudionici i sudionice štrajkova iz tvornica Itas, (Ivanec), Jedinstvo, (Zagreb), Pirotehničari, (Karlovac), DTR (Zagreb), Finvest (Čabar) i Croatia Bus (Zagreb). Drugi snimljeni video je „Sindikalna početnica“, gdje Tomislav Kiš, glavni tajnik Novog sindikata odgovara na pitanja što je potrebno za uspješno sindikalno djelovanje. Videa su snimljena posredstvom Baze za radničku ravnopravnost i demokratizaciju (BRID), Bojana Nonkovića i Novog sindikata.
Pokretačka ideja "Kreativnih strategija: Početnica" mogućnosti su zajedničkog djelovanja na široj platformi kroz suvremenu umjetnost, aktivizam i edukaciju. Umjetnost se pritom koristi kao ishodišna točka, a predstavljanje kroz izložbe i popratne aktivnosti (radionice, predavanja, tribine i sl.) kao moguće mjesto kritičke pedagogije u kojoj umjetnost nije isključivo sredstvo reprezentacije već i povezujuća sila sposobna mobilizirati ideje, otvoriti diskusiju i potaknuti djelovanje.
Andreja Kulunčić je vizualna umjetnica koja uspostavlja vlastite interdisciplinarne mreže, doživljavajući umjetnički rad kao istraživanje, proces sukreiranja i samoorganizacije. U projektima koje pokreće propituju se različiti aspekti društvenih odnosa i društvene prakse, dijalog s različitim publikama i suradnju na kolektivnim projektima. U dosadašnjim projektima, među ostalim,ostvarena je suradnja s azilantima u Austriji i Njemačkoj, maloljetnim trudnicama u Liverpoolu, ilegaliziranim osobama u Švicarskoj, zatvorenicima u Luksemburgu, osobama sa zakinutim radnim pravima u Ljubljani i Zagrebu, Romima, Kinezima i osobama homoseksualne orijentacije u Zagrebu, samoorganiziranim zajednicama u Mexico Cityju i aktivističkim inicijativama u Hrvatskoj.
Sudjelovala je na značajnim međunarodnim izložbama poput documenta11 (Kassel, Njemačka), Manifesta4 (Frankfurt/Main, Njemačka), 8. istanbulski bijenale (Turska), The American Effect (Whitney muzej američke umjetnosti, New York), liverpoolski bijenale (UK), Day labor (MoMaPs1, New York).
Direktna demokracija u školi je neformalna grupa aktivistica i aktivista različitih dobi i stručnih profila, osnovana krajem 2011. godine na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Proizašla je iz studentskih gibanja 2009. godine, koja su iznjedrila koncept direktne demokracije te ga zagovarala i popularizirala u javnim raspravama i društvu općenito.
škola |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |